Перейти до основного вмісту

Який порядок розгляду звернень громадян у Міністерстві енергетики України?

Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Усі звернення громадян, отримані Міністерством енергетики, у день надходження передаються до відділу зв’язків з громадськістю Департаменту комунікацій для попереднього опрацювання та реєстрації засобами системи автоматизації документообігу.

Конверти, у яких надійшли звернення громадян, передаються для опрацювання разом зі зверненнями громадян.

Усі звернення громадян підлягають обов’язковій класифікації, а саме: пропозиції (зауваження), заяви та скарги.

Довідково:

* Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави та суспільства.

* Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією України та законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

* Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, посадових осіб.

Після присвоєння реєстраційного номера та підписання  резолюції керівництвом Міненерго звернення надходить на опрацювання  до структурного підрозділу центрального апарату Міненерго для опрацювання та надання відповіді заявникові у встановлений термін.

Звернення, оформлене без дотримання вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян», повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону.